Ha az észak-ciprusi ingatlanvásárlást nézzük, akkor vannak különbségek a más országokban történő ingatlanvásárláshoz képest, de a jogi procedúra nem túl bonyolult, ha megérti a folyamatot. Az érdeklődő ügyfeleinket végigvezetjük ezen a folyamaton, az ügyvédválasztástól a tulajdonjog bejegyzéséig.
1. Személyes találkozó
A személyes találkozón bemutatjuk a mediterrán sziget előnyeit, átbeszéljük lehetőségeit, felmérjük az igényeit és ismertetjük milyen költségekkel jár az ingatlanvásárlás Észak-Cipruson.
2. Ingatlanok kiválasztása
Leszűkítjük Önnek a több ezer ingatlanból azokat, amik igényeinek megfelelnek.
3. Személyes kiutazás
Ha kiválasztotta álmai ingatlanát, vagy akár több ingatlant is, továbbá megvásárolta a repülőjegyet akkor ingatlanfejlesztő cégeknél időpontot foglalunk megtekintésre. Abban a pár napban megtapasztalhatja személyesen is a sziget varázsát. Ciprusra érkezve gondoskodunk a reptéri transzferről és a szállásáról. A befektetői út napirendjét előtte pontosítjuk. Az ingatlanok megtekintése után személyesen felteheti még kérdéseit, a
fejlesztőcégek ügyvédeivel átbeszélheti a pénzügyi feltételeket, finanszírozási lehetőségeket. Természetesen végig segítjük Önt és elérjük, hogy a legkedvezőbb áron, a legjobb feltételekkel zárjuk a tárgyalást.
4. Ingatlan foglalózása
Miután véglegesítettük a feltételeket és árakat a fejlesztővel, Ön aláírja a foglalási szerződést és megfizeti a foglalási költséget (deposit). Ezt készpénzben vagy utalással fizetheti ki. A foglaló biztosítja az ingatlan lefoglalását és a vásárlás folyamatának elindulását. Ilyenkor az összes nemzetközi közvetítő leveszi az adott lakásról szóló hirdetéseket oldalairól. A foglalónak az összege levonásra kerül majd a vételárból. Az ügyvédek a meghatározott feltételekkel megírják a szerződést, ami 2- 4 hét alatt készül el. Van lehetőség, hogy kitolja az ingatlan szerződés aláírását és a 35% downpayment kifizetését egy hónappal a foglaló aláírását követően.
5. Szerződés
Nemrégiben új törvény lépett életbe a külföldi állampolgárok ingatlanvásárlásával kapcsolatban, amely visszamenőlegesen is érvényes. Mostantól a 12%-os földhivatali adó első felét (6%) és a 0,5%-os regisztrációs illetéket a szerződés aláírásakor kell befizetni.
Teendők:
A szerződéskötést személyesen kell elvégezni. Amennyiben Ön nem tud személyesen részt venni, meghatalmazhatja az ügyvédet, hogy az Ön nevében eljárjon, akár az Észak-ciprusi Török Köztársaság budapesti képviseleti irodájában is. A szerződés aláírását követően az ingatlan árának 35%-át (a foglaló levonása után) át kell utalni a megadott bankszámlára. A vásárlási kérelem pozitív elbírálása után esedékes az 5%-os ÁFA és a 12%-os földhivatali díj második részletének (6%) befizetése.
Fontos tudnivaló: Az új szabályozás szerint egy magánszemély egy ingatlan tulajdonjogát jegyeztetheti be.
A kulcsátadás időpontját és a további díjak (adó, illeték) megfizetésének részleteit a szerződés tartalmazza, és az ügyvéddel történő egyeztetés alapján kell teljesíteni.
6. Kulcsátadás
A kulcsátadást követően az ügyvéd bekéri a szerződésben meghatározott teljesítés igazolását az átruházási illeték megfizetésével együtt. Ezt követően Ön a megvásárolt ingatlan teljes és hivatalos tulajdonosává válik.
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy mindig első kézből értesüljön a legfrissebb újdonságokról!
© 2022 ADL Ingatlan